Du gøre, hvis du er en virksomhed, non-profit eller association manager med vigtige eksterne interessenter hvis opførsel påvirker din afdeling, afdeling eller datterselskab mest.
I din egen tarv er her hvad du ville bedre gøre om dem.
Acceptere, at retten PR faktisk kan ændre individuelle opfattelse, der fører til slags ændrede adfærd, der kan hjælpe dig lykkes.
Tilliden vil positionere dig at gøre noget positivt om disse adfærd. Specifikt, at skabe reelle adfærdsændringer blandt din nøgle uden for publikum, som fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Men er der en køreplan, der får alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd, og som sikrer, at virksomhedens pr indsats forbliver skarpt fokuserede?
Der sikker er, og opskriften lyder: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Hvilken slags resultater ville du forvente fra en sådan fremgangsmåde? Du kan se medlemskab programmer på fremmarch; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; rebounds i showroom besøg; forbedret aktivist grupperelationer og udvidet feedbackkanaler; samt Fællesskabets tjeneste og sponsorering muligheder; ikke at nævne nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Som indsatsen fat tager, kan du se forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer, stærkere relationer med den pædagogiske, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; udsigterne begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; og endda kapital givere eller angive kilder søger din måde.
Folk kører PR for dig-agentur, personale eller freelance–virkelig skal være dedikeret teammedlemmer og forpligtet sig til dig, som den senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, begyndende med target publikum perception overvågning selv.
Tænk et øjeblik, hvor afgørende det er, at din vigtigste udenfor publikum virkelig opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys? Derefter spørgsmål din PR-folk for at forsikre dig selv, at de køber i dette begreb helhjertet. Vær især forsigtig, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Tage sig tid til at gå over PR blueprint i detaljer med dit team. Diskuter din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Anmeld spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Det er indlysende, at professionel undersøgelse mennesker kan håndtere opfattelsen overvågning faser af programmet, hvis budget er tilgængelige. Men husk at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan udmønte sig i sårende adfærd.
Vær forsigtig, når du indstiller din pr mål. Du skal bruge en, der er veldefinerede, og som svarer til de afvigelser, der er opstået under din nøgle publikum perception overvågning. Det nye mål kunne kalde for opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det skadelige rygte.
Som nat følger dag, din nye mål vil har brug for en strategi til at vise dig, hvordan man kommer derhen. Heldigvis har du bare tre strategiske muligheder for håndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Desværre vil en dårlig strategi pick smage ligesom sauteed løg på din pecan pie. Så vær sikker på, den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. For eksempel, du ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Fordi at bringe folks bevidsthed din måde at tænke er en hård opgave, skal din PR team får travlt straks crafting den nødvendige korrigerende sprog. Ord, der er overbevisende, overbevisende og troværdig og klar og saglig. Du skal gøre dette, hvis du skal rette en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd.
Anmeld din besked til indvirkning og overtalelsesevne med din kommunikation specialister. Vælg omhyggeligt kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Du kan introducere din besked til mindre sammenkomster snarere end at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser eller talkshow optrædener. Grunden er, at troværdigheden af en besked kan lejlighedsvis afhænger af dens leveringsmetode at være acceptabel for hver målgruppe.
Alle vil gerne se statusrapporter. For dig og din PR kolleger lyder de signal for dig og din PR folk at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Brug af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session, skal du nu Vær på vagt for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Tingene ikke bevæger sig hurtigt nok? Du kan altid fremskynde sager med flere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Klart, dem vigtige uden for publikum udgør markedssegmenter, der er udelukkende din, og du skal gøre noget positivt om opførsel af dem uden for publikum, de fleste påvirker din organisation. Således er de segmenter, du bliver nødt til at overbevise din måde at tænke og derefter flytte til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1110 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.