En del af at være en effektiv marketingmedarbejder er ved at blive en effektiv time manager. De lille tid suckers i vores hverdag kan kollektivt tilføje til en masse tid taget væk fra vores kerneopgaver og fakturerbart arbejde. En af de største tid Afløbsbakke er vores In-Box.
Tamme din e-mail dyret ved at mestre kunsten af e-forvaltning. Dette vil reducere din stress, strømline din arbejdsgang og forbedre din effektivitet. Her er nogle strategier, du kan gennemføre:
1. undgå konstant afbrydelser: Turn off din automatiske send/modtag eller til en rimelig tidsramme, som hver time eller to. Nogle mennesker synes, de er mest produktive på visse tidspunkter af dagen – ligesom tidligt om morgenen. Hvis dette er sandt for dig, regelmæssigt overdøve dengang bid og ikke tjekke dine e-mails, indtil bagefter. Du vil blive overrasket over hvad en enorm forskel denne ene ændring gør i din hverdag.
2. svarer med kortfattethed: om muligt svare med en handlingsorienteret 1-2 line svar. Hold altid dine meddelelser under 10 sætninger. Kommunikere dine vigtigste punkt i den første sætning eller to. Derefter slette eller fil e-mailen, og komme tilbage til arbejde!
3. Brug korrekt grammatik: Ikke omgå standard grammatik og tegnsætning. Oprette en velskrevet besked. Det vil spare din modtager tid, så godt.
4. bryde op emner: Brug separate afsnit eller punktopstillinger når det er muligt at spare tid for din reader. Få for vane at gøre dette og mennesker vil være tilbøjelige til at reagere i naturalier. Det sparer tid, når du kan scanne lister hurtigt.
5. Brug emnelinjen: Sørg for du er meget beskrivende i emnelinjen. Eller bruge emnelinjen for hele meddelelsen: møde 10:00, 5/30 Ok? Du kan etablere aftaler inden for dit kontor for at bruge koder i emnelinjen som NT for ingen tekst og NRN for ingen svar behov.
6. må ikke bryde for E-zines: Hvis du er ligesom mig, du får en masse professionelle e-zines. Disse er interessant og vigtigt for vores efter-og videreuddannelse. Men de kan også tjene som let distraktioner fra opgaven ved hånden. I stedet for at tage sig tid til at læse hver en som det er modtaget, holde dem alle i en mappe mærket “Ezines” og reserve tid hver dag eller endda hver uge til at læse dem alle på én gang.
HANDLINGSPUNKT: I denne uge tage 3 skridt i retning af tæmme dine e-mail-monster! Idéer: Tale til dit kontor og indgår aftaler med interne e-mails. Oprette e-mail-mapper, som vil hjælpe dig med at organisere din indbakke. Nulstille din auto e-mail send/modtag.
Jeg håber, dette giver dig nogle gode ideer til at reducere indbakke rod og strømline din kommunikation. Jeg er ikke en naturlig arrangør, men jo mere jeg oprette ny tid forvaltning vaner, jo mere jeg finder tid til kreativitet og min core business-strategier.
Arbejde smartere, ikke hårdere!
Copyright 2005 Kinesis, Inc.